Over ons

Elegante klassieker sinds 1914

Classique hotel Central & Restaurant Sistermans is een toonaangevende klassieker. Sinds 1914 kunt u hier overnachten, eten of samenkomen. Ons Roosendaalse familiebedrijf is hofleverancier.

 

We ontvangen u in een warme, elegante,luxe sfeer. Voel u thuis in ons viersterren-classique hotel met 22 comfortabele kamers. Geniet van ons kwaliteitrestaurant met Bib Gourmand-ambities.

Hotelinformatie

p

Algemeen

  • Classificatie: ****
  • Rookvrije accommodatie.
  • Huisdieren zijn niet toegestaan.
  • Gezinsvriendelijk, kinderen 0-3 gratis, 4-12 in de bestaande bedden of babybed; extra bed plaatsen à € 30,- per bed.
  • LGBT- vriendelijk.
  • Ambiance: middenklasse tot luxe, gezellig, elegant, klassiek en zakelijk.
  • Gesproken talen: Nederlands, Engels, Duits, Frans.

Bereikbaarheid

  • Auto: binnen 5 minuten op snelweg A58 – A59.
  • Openbaar vervoer: we zijn goed bereikbaar met het openbaar vervoer. De bushalte en het NS-station zijn recht tegenover het hotel gelegen, op 2 min lopen.

Parkeergelegenheid en opladen

  • Q-Park P+R Stationsstraat, 200m (looproute).
  • Q-Park P+R Stationsplein, 160m (looproute).
  • Langs de weg in de Admiraal Lonckestraat, Brugstraat, Spoorstraat en Parklaan, allen binnen 250m van het hotel.
  • Oplaadpunten elektrische auto’s: op de P&R bij het station tegenover het hotel.
}

Aankomst & Vertrek

  • Inchecken vanaf 14:00 uur.
  • Uitchecken tot 11:00 uur.
  • Receptie: aanwezig van 6.30 tot 01.30 uur. (Nachtportier)

Kamerfaciliteiten

  • Airconditioning.
  • Bad (enkele kamers).
  • Bureau.
  • Eigen badkamer.
  • Elektrische waterkoker.
  • Flatscreen-tv.
  • Geluidsisolatie.

Toegankelijkheid hotelkamer(s)

  • Bereikbaar per lift.
  • Douchestoel op aanvraag.

Betalingsmogelijkheden

  • Contante betalingen in Euro’s.
  • Contactloos betalen.
  • Pinpas (Maestro, V-pay).
  • Credit cards (Visa Card, Master Card en American Express).

Eten & Drinken

  • Ontbijt, Lunch en diner in Restaurant Sistermans.
  • Roomservice: op aanvraag.
  • Bar: met koffie, thee, frisdrank, wijn, bier, coctails enz.
  • The Rosendale aan de overkant van de straat is familie van Hotel Central Restaurant Sistermans en van dezelfde eigenaren.
  • Dieetmogelijkheden: op aanvraag.

Omgeving & Activiteiten

R

Overige voorzieningen

  • Airconditioning.
  • Congress.
  • Private dining room.
  • Vergaderruimtes.
  • Kinderstoelen.
  • Lift.
  • Rolstoelvriendelijke ingang d.m.v. loopplank.
  • Rolstoelvriendelijke lift.
  • Rolstoelvriendelijke zitplaatsen.
  • Gratis Wifi.
  • Wasservice: op aanvraag.
  • Wekservice: op aanvraag.

Onze geschiedenis

Familiebedrijf en hofleverancier
\

1914

Dick en Martha te Kolsté openen op 14 juni 1914 Hotel Central in Roosendaal. Naar verluidt zouden stenen van het oude Rosendaalse station hiervoor zijn (her)gebruikt.

\

1935

Dick te Kolsté overlijdt. Vic en Jet van Baal nemen het hotel over.

\

1960

Het echtpaar van Baal draagt de exploitatie van het hotel in september 1960 over aan A.H. Muller. Het hotel blijft wel in eigendom van Vic en Jet van Baal.

\

1962

Joke Rademakers-Nollen neemt het stokje over als exploitant van het hotel.

\

1967

Jan en Corrie Sistermans gaan het hotel runnen. Als Vic van Baal overlijdt, koopt het echtpaar Sistermans het pand.

\

1970

Na een grondige verbouwing wordt het hotel heropend.

\

1992

Dochter Truce en haar man Jos stappen in het horecabedrijf.

\

1994

Jos en Truce Oskam nemen Hotel Central over van hun (schoon)ouders.

\

2014

Hotel Central bestaat honderd jaar en de eigenaren ontvangen het predikaat ‘Hofleverancier’. Dit schild hangt nog steeds aan de gevel.

\

2019

Op 1 januari 2019 nemen Jody Mekes en Rob de Weerd het hotel-restaurant over. In september 2020 worden ze ook de eigenaren van hotel Goderie in Roosendaal. Dit bedrijf wordt in 2021 voortgezet met een nieuwe naam en concept: The Rosendale.

Jody Mekes en Rob de Weerd van Hotel Central en Restaurant Sistermans in Roosendaal

Team

Samen met hun team van enthousiaste en toegewijde horecatoppers staan Jody Mekes en Rob de Weerd dagelijks voor hun gasten klaar.

Service en gastvrijheid schrijven ze met hoofdletters:

“Wij zorgen ervoor dat onze hotelgasten zich thuis voelen tijdens hun verblijf. Dat waarderen onze hotelgasten, want velen keren meermaals terug.”

In restaurant Sistermans beleven gasten een avondje uit. Dat betekent: genieten van heerlijke gerechten en bijpassende wijnen.

Daarnaast doen de medewerkers altijd net dat stapje extra. Daarom helpen ze gasten uit de jas, hangen hem voor ze op en schuiven de stoel aan. Dat maakt ‘Sis’ tot een elegant en klassiek restaurant.

Of u nu vaker te gast bent of speciaal spaart om een avondje te komen genieten in ons restaurant; voor iedereen geldt onze lijfspreuk:

‘Elk moment, elk gerecht, elk glas moet een gastvrij- & genietmoment zijn!’